watching „the hurt locker” in iraq

Am cumparat filmul cu 2 dolari de la bazarul din baza militara. Am crezut ca e vreun alt film de duzina despre razboi, dar n-a fost asa, din moment ce a castigat si cateva Oscar-uri.  Trebuie sa recunosc ca m-a tinut in suspans si m-a facut sa ma intreb: „What the hell am I doing here?”.  Chiar, buna intrebare, chiar sunt multi cei care m-au intrebat ce fac pe aici si nu le-am raspuns (complet). Veti observa la un moment dat in film un tip cu cagula care le traduce soldatilor americani ce spune un irakian. Ei bine, acela este un translator (en. linguist). Compania care angajeaza localnici (nu numai localnici, conditia e sa cunoasca limbile araba si engleza, deci pot veni arabi si din alte parti, dar acesta situatie nu prea e comuna) vrea sa fie sigura ca translatorii nu sufera de boli transmisibile (cum ar fi, dar nelimitandu-se la: tuberculoza, hepatita C, HIV/SIDA, malarie, febra tifoida) si nu sunt consumatori de droguri. Aici intervine rolul meu, sunt in echipa cu un medic si facem tot posibilul pentru a nu angaja vreo persoana care ar putea reprezenta risc de imbolnavire pentru soldatii americani. Aici aveti un trailer. Enjoy!

P.S. Ieri a explodat ceva in apropierea bazei in care ma aflu acum. Am auzit doar sunetul exploziei, nu stiu daca au fost victime.

15 thoughts on “watching „the hurt locker” in iraq

  1. mda, ar trebui sa te intrebi si tu ce faci de fapt acolo! ai grija de tine! in rest, filmul e bun, dar nu exceptional! e de bine ca in sfarsit o femeie a castigat oscar pt regie pt prima data in istorie!

    Apreciază

  2. the hurt locker and and the war itself sucks, man…as long as youre safe there and you take those american suckers money it just ok, abide there as much as you can..and then come home and then leave romania, its not worthing..too much dirt and stupidity.

    Apreciază

  3. Mai Iuliane, am citit si postul cu alegerile si postul asta despre hurt locker si de vro 4-5 zile ma uit pe fragmente la filme care au legaura cu irak si conflictele astea (the traitor si body of lies)… acu, eu unu, m-am intrebat, irakienii oare mai zambesc sau ai vazut vrunu razand asa, cu gura pana la urechi? Stam intr-o seara si ma gandeam ininte sa adorm cu oare se duce la somn un copil irakian? cu ce ganduri? cred ca nu e prea mare diferenta intre copii strazii de la noi si cei din zonele de conflict.
    Ma gandesc ca esti ferit cu sau fara voia ta de viata de zi cu zi a orasului sau comunitatii irakiene dar daca vezi un zambet pe acolo da-mi de stire! Si la fel m-ar interesa daca ai putea sa-mi spui, daca ai afla de la cei de pe acolo, ei irakieni au fost vrodata linistiti in casa lor?
    Draga Iulian, poate ca depasesc prin cererile mele atat capacitatile blogului tau cat si cele ale jobului dar de cand esti si tu acolo ma rof tot felul de intrebari si vreau sa-mi fac o imagine cat mai clara a oamenilor si locurilor de acolo. din pacate tot ce am vazut, auzit, citit nu sint lucri care sa faca sa ma sint bine cand ma gandesc la oamenii de acolo.
    Respect!

    Apreciază

    • vreau sa prezint lucrurile asa cum le percep eu aici, am incercat sa fiu obiectiv dar mi-am dat seama ca nu sunt vreo agentie de presa, nu sunt platit de cineva sa relatez ce se intampla pe aici. daca am prezentat lucrurile mai cenusiu, nu inseamna ca nu se intampla si lucruri bune aici, dar poate nu am avut eu acces direct la ele sau nu m-au impresionat in asa masura incat sa scriu despre ele. dupa ce am citit comentariul tau, am cautat pe net, insa si netu e zgarcit cand vine vorba de copii irakieni fericiti, am gasit insa asta pe pagina unicef: http://www.unicef.org/infobycountry/syria_51283.html

      Apreciază

      • pai nu vreu sa ma intelegi gresit, e foarte ok ceea ce relatezi si maniera in care o faci si chiar iti multumesc pentru asta. stii cum omu’, nu-i ajunge nimic, niciodata! cat despre copii nu-i bai, mai caut eu cate ceva. apropo, tp e partener unicef! si chiar am facut multe cu ei si pt ei! hai ca te-am pupat! sint la munca!

        Apreciază

Lasă un răspuns

