opriti salvarea Pamantului!

in care se arata ca oamenii reprezinta o cantitate neglijabila, uneori chiar si pentru ei insisi

Oamenilor,

Voi ati invatat ceva din povestea asta cu vulcanu-cu-nume-imposibil din Islanda sau din cea cu cutremurele din Haiti, Chile si de aiurea? Ce ati invatat? Privind retro-, intro-, si extrospectiv, mi-am dat seama ca: suntem niste viermi! E prea dur termenul? Bine, atunci suntem niste furnici (cer scuze furnicilor care se simt jignite de comparatia cu oamenii) care si-au facut si ele niste musuroaie acolo si cred ca sunt stapanele Pamantului. Hai sa fim seriosi, in orice moment tot ce am construit noi se poate sfarma instant, si natura poate sa ne acopere urmele astfel incat nici maduva de-o analiza ADN efectuata de nu-stiu-ce-civilizatie-extraterestra-care-a-construit-piramidele sa nu mai ramana.

Cu ocazia asta mi-am dat seama si de naivitatea mea si a altora care si-au facut ONG-uri sa salveze Planeta. Ba, voi va auziti? Cum puteti voi salva planeta, fratilor? Noi nu suntem in stare sa ne legam temeinic sireturile la pantofi si vrem ca prin plantarea de copacei si colectarea diferentiata a deseurilor sa salvam planeta (sau prin Ora Pamantului, alta aberatie, la care recunosc ca am subscris si eu anul trecut). Excuse my French, but this is a bullshit, daca nu v-ati dat seama sunt interese economice in spate, adica e mult mai ieftin pentru stat si pt companiile private sa colecteze deseurile deja sortate si apoi sa le recicleze, economisind o groaza de bani. Nu ma intelegeti gresit, si eu am plantat brazi, molizi etc si voi planta in continuare, si mie imi vine sa-i iau la pumni pe cei care arunca hartii pe jos! Insa vad ca au aparut tot mai multi plantatori de copaci care nu vor sa ramana simpli plantatori de copaci, nu, ei se erijeaza in Captain Planet sau ceva de genu’! Chestii care-mi provoaca greata, pentru ca pur si simplu la o analiza atenta nici ei nu ar subscrie la ce aberatii sustin. Da, cand ma intorc de pe munte imi atarna de rucsac o punga plina de gunoaie pe care o las la primul tomberon, si ma iau la cearta cu tovarasii de drumetie care lasa ceva in urma. Cand ma uit la calendar si vad ca se apropie 1 mai, ma apuca groaza, parca vad mormanele de gunoaie de la Gura Diham, Vama Veche sau de aiurea! Omul are nevoie de o alta motivatie pentru a pastra in jurul lui curatenia, si treaba asta cu salvarea planetei nu cred ca mai tine.

Chiar daca absolut toti oamenii ar iesi acum in strada sa curete strazile si raurile, daca am stinge toti lumina si am calari bicicletele din zori si pana-n seara, tot nu am schimba nimic in cursul natural al lumii…Dar de ce facem noi toate aceste lucruri? Pentru ca tinem la Mama Natura? Da’ de unde, totul vine din egoism: vrem aer curat si ape curate ca sa traim mai mult, vrem mai putina poluare ca sa nu cheltuim banii pe consultatii si medicamente cand ne imbolnavim. Da, atunci cand vrei sa fii sanatos tot timpul inseamna ca ai o problema, esti e-go-ist. Adica te iubesti prea mult, dar despre asta o sa discutam in alt post (nu, nu in Postul Craciunului, mai devreme).

Chiar vreti sa salvati planeta albastra? Daca trebuie sa salvam Pamantul de ceva, trebuie sa-l scapam de oameni! Mutati-va pe alta planeta daca vreti sa faceti ceva cu adevarat verde! I dare you! I double dare you!

Later update (04/23/2010 ora 21:33 Baghdad time) Lumea zice ca ieri a fost Ziua Pamantului, ia uitati cum s-a „sarbatorit” in Sibiu! Si aici aveti cateva bancuri bune, tot pe aceeasi tema!

22 thoughts on “opriti salvarea Pamantului!

  1. Ador expresia asta „excuse my French,but this si a bullshit”:))
    Am vazut un documentar de curand pe National Geographic si se pare ca in curand vom putea sa locuim pe Luna. Deci, o sa ne numim „lunatici” nu „pamanteni”, defapt cred ca lunatici ne putem numi deja crezand ca vom putea sta contra fortei naturii(sunt de apreciat totusi mintile care incearca). Se preconizeaza o racire globala din 2012 si dupa faza cu vulcanul asta…deja incep sa inteleg mai bine cum ar fi posibila treaba. Cred ca rasa umana nu o sa dispara, dar o sa fie pusa „la locul ei” si o sa ajungem intr-un „al doilea ev mediu”:)

    Apreciază

  2. :)):)):))Ma amuzi tare.
    Sincer, eu nu am nicio convingere niciodata si nu prea obisnuiesc sa afirm ceva cu tarie pentru ca eu cred ca ORICE SE POATE INTAMPLA. Mai mult formulez teorii. Asa ca este posibil ca rasa umana sa dispara acum sau peste cine stie cat timp, ori niciodata. Asa cum crocodilii si dragonii de comodo(sper ca asa se scrie)sunt dovada ca cva cva din dinozauri a supravietuit, posibil ca si cu noi sa se intample acelasi lucru.
    P.S. Ai noroc ca nu prea imi place sa „chinui” oamenii:))

    Apreciază

    • cum adica nu ai nicio convingere niciodata? ia mai gandeste-te! tu uiti ca orice lucru care a aparut de undeva, care a fost creat, trebuie sa si dispara intr-o buna zi. omenirea, Pamantul si Universul nu au existat dintotdeauna, acum n ani au aparut, deci la un moment dat vor si disparea…orice are un inceput, are si un sfarsit!

      Apreciază

      • Imi e greu sa iti explic treaba cu convingerea, poate nici exprimarea nu a fost una fericita.
        Da totul are un inceput si un un sfarsit, dar poate nu un sfarsit definitiv sa ii zicem. Poate ca o sa ne imputinam si o sa trebuiasca sa ne adaptam noilor conditii de viata oferite sau poate ca o sa disparem de tot. Universul nu cred ca o sa dispara.
        Din raspunsul tau sa inteleg ca esti ferm convins ca natura o sa ne vina de hac tuturor? Care este teoria ta?:)

        Apreciază

  3. Am scris un post nou, legat de ceea ce ai scris tu si am facut referire si catre blogul tau. Sper ca nu este nicio problema, dar mi-a placut foarte mult articolul tau si mai ales ca, in opinia mea, ai foarte mare dreptate:)

    Apreciază

  4. Pingback: Have a nice day:) « Sorinica

  5. Pingback: Tweets that mention opriti salvarea Pamantului! « iulian sirbu's blog -- Topsy.com

    • Am 21 de ani:))Nu suna bine faptul ca ai presupus ca sunt inca la liceu, mai ales ca nu stiu exact de unde:-s
      Din cate stiu eu se mai face religie in liceu. Insa dupa parerea mea ar trebui sa se faca istoria religiei nu religie. La fel si cu muzica sau desenul. Dar asta e alta discutie.
      Cred ca tu defapt vrei sa ma intrebi dak mai cred in Dumnezeu sau nu?

      Apreciază

  6. „Chiar vreti sa salvati planeta albastra? Daca trebuie sa salvam Pamantul de ceva, trebuie sa-l scapam de oameni! Mutati-va pe alta planeta daca vreti sa faceti ceva cu adevarat verde! I dare you! I double dare you!”

    it does not rime but it is a true! :))
    (pentru dezambiguizare consultati pagina de reclame din partea luminoasa)

    mi-e frica sa ma uit la linkul catre sibiu.
    ignorance is a bliss.

    Apreciază

  7. @brightie n-am mai avut timp de rime, eram bagat in priza cand scriam randurile alea. da, asta e post-ul in urma caruia ma gandeam ca ma vei scoate din blogroll, ca ti-am vazut bannerul pt colectarea selectiva a deseurilor😀

    Apreciază

  8. Evident, solutia nu e doar in mainile noastre, dar putem face destul de mult pentru a carpi situatia pe ici, pe colo.

    Problema cea mai nasoala (pe care oricum n-o putem indrepta) este cantitatea de resursa consumata raportata la suprafata locuita. Prin urmare, suntem un soi de virus.

    Pe de alta parte, orice manifestare care sa civilizeze aplaudacii intai-mai-isti care arunca gunoaie pe jos e bine-venita. Nu inteleg de ce ti s-ar intoarce stomacu’ pe dos cand vezi exaltati ecologisti. Lasa-i in treaba lor ca poate se mai iau dupa ei si altii, macar la 20% din exaltare si nu fac focul oriunde in padure.

    Apreciază

  9. Da, omul e egoist si mult prea comod sa faca ceva pentru planeta… „sa faca altii curat si oricum nu din cauza apei pe care o consum eu or sa sece oceeanele” (cam asa gandesc majoritatea) Gresesc?? Cei care „salveaza” planeta o fac de cele mai multe ori din egoism iar cei carora nu le pasa o fac din indiferenta pentru generatiile urmatoare…

    Apreciază

  10. Acum zi si tu care atitudine e mai buna? „the world is fuck up” oricum o sa disparem de pe fata pamantului asa ca de ce sa ne straduim, ia mai bine la o bere sau una mai egoista in care vrei sa respiri ceva aer curat si nu gaze de esapament, vrei sa faci o baie in mare nu in petrolul de la nu stiu ce nava, vrei sa te bucuri de soare dar nu si de cancer de piele etc. As putea sa le spun japonezilor stiti sunteti nebuni numai voi colectati gunoiul in 5 tipuri de pungi in scoala sau acasa si preferati sa inghetati de frig decat sa dati drumul la caldura , la mine in Romania oamenii se duc la o bere, aseaza peturi pe strada si mananca mici veseli ca a mai aparut o sarbatoare.

    Ai putea vedea lucrurile si din punt de vedere medical. Ai un pacient cu 90% sanse sa dea coltul, ii spui:- frate tu te cam duci, sti imi pare rau, nu are rost sa ma straduiesc asa ca dau fuga la colt sa mai beau ceva, daca mai iesti pe aici cand ma intorc sarbatorim daca nu Domnul fie cu tine. Aluzia la bere e legata de cateva comentarii lasata la linkurile date de tine. :))

    Apreciază

  11. Pingback: 2010 in review (niste statistici reci) :p « iulian sirbu's blog

Lasă un răspuns

