Unde sa muncesc in 2011?

Nu am inca o oferta concreta, insa nu-mi fac griji ca nu-mi voi gasi ceva de lucru. Ideea e ca vreau sa muncesc intr-o tara europeana, consider ca inca nu sunt pregatit pentru voluntariat sau munca in Africa sau India. Spun acest lucru din trei motive: nu pot sa plec la drum stiind doar engleza – si nici asta foarte bine, apoi nu am cunostintele necesare pentru situatiile cu care m-as putea confrunta in Africa sau India [as face voluntariat oriunde, dar iau aceste doua locatii ca reper]. Si apoi, organizatii cum ar fi Medecins Sans Frontieres imi cer minim doi ani experienta, iar eu am doar unul singur in acest moment. Ce variante as avea totusi?

  1. MaltaPro: e insula – de fapt arhipelag, e in Marea Mediterana, e o tara multiculturala, are ca limbi oficiale engleza si malteza. Malteza este o combinatie intre araba, italiana si franceza [singura limba semitica scrisa cu alfabet latin]. Teoretic, n-ar trebui decat sa-mi pun la punct engleza. Practic: ar fi bine totusi daca as invata si putina malteza, dar nu are rost sa ma apuc acum de asa ceva, daca ajung acolo voi face si aceasta miscare. Clima este calda, mi se pare ca este tara europeana cu cea mai ridicata medie anuala a temperaturii. Contra: teritoriu mic, populatie mica si densitate mare. Nu au trenuri😀 Au nevoie de personal medical, dar nu sunt multi romani care s-au dus acolo si nu stiu cum sta treaba la fata locului.
  2. Marea BritaniePro: tot insula, de fapt arhipelag, dar mult mai mare. Teoretic, acesta ar fi „the place” pentru a-mi perfectiona engleza si cunostintele medicale. Am acces la toate ONG-urile si organizatiile umanitare internationale, deci imi pot crea relatii din timp in vederea plecarii prin alte tari (mai calde). Educatia medicala continua la ei e foarte dezvoltata deci o sa am la dispozitie foarte multe cursuri, conferinte, manifestari stiintifice etc. Chiar daca nu m-as muta in Marea Britanie, anul viitor am in plan un curs de medicina tropicala pentru care trebuie sa ma deplasez la Londra. Contra: vreme mohorata, ploioasa. Trebuie sa fac investitii substantiale in aspectul exterior (a se citi haine si ar trebui sa ma barbieresc mai des). Sa nu uitam de nivelul de trai, ar trebui sa fac economii ca sa-mi ajunga un salariu de 1200 de lire acolo.
  3. FrantaPro: o dragoste mai veche. M-as muta in Franta imediat, daca n-ar fi locuita :p Nu cred ca mai trebuie sa amintesc de cultura care exista in Franta, de faptul ca este o tara destul de deschisa pentru imigranti – tin sa cred ca expulzarea recenta a tiganilor este exceptia care confirma regula. Contra: mi-e sa nu-mi placa prea mult acolo si sa vreau sa raman definitiv. Cum? Daca stiu franceza? Sa spunem doar atat: daca vorbeste cineva in franceza cu mine, ii raspund in engleza, asta in cazul fericit in care inteleg ce spune. Saptamana trecuta am incercat sa port o conversatie cu unu’ din Sierra Leone si m-am facut de ras. Ce am invatat din asta? Franceza e o limba esentiala pentru Africa, engleza nu-ti este de folos chiar peste tot. Simt insa ca a venit momentul pentru revigorarea francezei mele, e acum ori niciodata.
  4. Belgia Pro: e o tara in care se vorbesc patru limbi: franceza, engleza, germana si flamanda. Combinatia ideala intre rigoarea germana si spiritul francez. Deci engleza mea n-ar ramane nefolosita ca-n Franta. Contra: inca nu m-am gandit.
  5. GermaniaPro: in primul rand pentru ca au trenuri de mare viteza. Contra: limba germana (nu-mi place de nicio culoare) si nu-mi place nici stilul lor de-a fi. In doze mici, da, recunosc, rigoarea nemteasca mi-ar face bine, dar daca m-as muta acolo – fie si numai pentru 1 an – ar fi ca o supradoza pentru mine, m-as putea transforma :p
  6. ItaliaPro: imi place la nebunie tot ceea ce tine de Italia! Vreau sa vad Sicilia, as fi in stare sa merg in Italia pe jos, sa admir fiecare floare, fiecare piatra de pe jos, vreau sa discut cu pizzarii, sa le fur reteta de pizza, vreau sa mananc tiramisu in fiecare zi si… Contra: as pierde timpul pe acolo si gandurile pe care acum le consider esentiale probabil s-ar dilua.

Daca ai lucrat/lucrezi in strainatate as aprecia cateva opinii direct de la sursa despre cum e pe acolo. Iar daca esti cadru medical, cu atat mai bine.

10 thoughts on “Unde sa muncesc in 2011?

  1. UK si de la mine, dar nu pot fi impartiala ca aici traiesc de ceva vreme. I-am zis si lui Bright dar n-am reusit inca sa o ispitesc.
    1200 iti ajung, depinde unde stai. Daca vrei in Londra si sa stai singur atunci nu-ti ajung. Daca alegi house share atunci esti la limita numai ca trebuie sa ai grija cu cine ‘te imparti’. Cat despre haine, barbierit si alte alea, cata vreme esti curat nu am vazut nici un englez sa se strambe. Dimpotriva, fiecare are stilul lui, care mai de care mai fistichiu, inca nu faci nota discordanta intr-un oras imens si divers ca Londra.
    Orice info vrei si daca pot sa fiu de ajutor, cu placere.

    Apreciază

    • Vad ca toata lumea e setata pe UK! Eu sunt mai rebel asa si cam sudist, dar sa speram ca ma adaptez la stilul lor de viata. Acum astept actele de la NMC pentru a vedea ce acte imi trebuiesc pentru a lucra ca asistent la ei. Multumesc pentru info si disponibilitatea de a ma ajuta!

      Apreciază

      • NMC…nu cunosc cine sunt. Verifica si din punct de vedere al ‘workers accession card’, document peste permisul de munca, care este necesar cetatenilor romani si bulgari pentru a lucra in Marea Britanie. Home Office/ UK Border Agency au mult info pe websiteul lor. Verifica daca intri in categoria de highly skilled si daca sunt organizatii specifice de acreditare pentru meseria ta.

        Eu sunt in sud est si imi dau seama ca nu as putea sa ma acomodez in partea de nord a UK. Si nici vremea nu e chiar asa de rea🙂

        Apreciază

  2. @Andre: NMC [Nursing & Midwifery Council] se ocupa cu acreditarea asistentilor medicali care vor sa lucreze in UK. Din cate stiu, nu imi trebuie acel work acces card, pentru ca ei au nevoie de asistenti medicali.
    P.S. Cand spuneam ca sunt „sudist” nu ma refeream strict la locatia geografica, ci la mentalitatea specifica celor care stau in sud fata de cei din nord – a se vedea Cluj Napoca vs. Bucuresti, New York vs. Texas, Milan vs. Palermo

    Apreciază

  3. Desi o uniune, fiecare din cele patru tari ce formeaza UK sunt atat de diferite. Mentalitatile de care vorbesti le vei gasi si aici.

    Doua documentare mai recente ce mi-au ramas in minte pentru ca prezinta o alta fata a acestei insule: Robbie Coltrane’s B-Road Britain si Great British railway journeys – prezentata de Michael Portillo, fost membru in Cabinet, a folosit un ghid din 1840 al cailor ferate de George Bradshaw pentru a explora impactul caii ferate asupra diverselor aspecte ale vietii pe insula.

    Apreciază

  4. MALTA !

    Am fost în toate țările de mai sus, mai puțin UK, și aleg MALTA oricând. Oameni relaxați și prietenoși, climă belea, te miști pe jos ușor, aer istoric la tot pasul, clădiri de la 1500 folosite ca birouri, viața ieftină. Dacă mai ai curiozități, bagă!

    Apreciază

    • ai idee cum se poate ramane legal acolo fara sa ai cei 400000e sau 27000e venit anual? daca dureaza mai mult de 3 luni pana iti gasesti de lucru sau lucrezi la negru cum ramai acolo efectiv alta cale de a capata rezidenta am citit ca nu e

      Apreciază

  5. Ti-e teama sa nu devii prea saxon :d. Referire la mambo no. 5 din lista… Am stat 1 an acolo si am recuperat in 4 in Romanica simturile anesteziate . Dar la tine nu e cazul, esti esenta. 100% pure fire. O sa-i schimbi tu pe ei. Totusi as incerca Malta, de dragul noului. Bafta anyway!

    Apreciază

Lasă un răspuns

