Ce am mai facut in ultima luna prin spital

Hai ca n-am mai vorbit cu voi pe indelete de ceva timp, pentru ca am avut pacienti🙂 Sa va dau raportul:

  1. mi-am adus aminte de pacientul cu policitemia vera din Coltea care venise pt flebotomie cand eram in practica in anul 1. Atunci am vazut prima data cum se face o flebotomie. Acum vreo 2 saptamani am facut 2 flebotomii in aceeasi zi, unul din pacienti avea policitemia vera! In lipsa unui set standard, am conectat un set de infuzie la o punga urinara.
  2. tot o punga urinara am folosit si la prima toracocenteza la care am asistat. L-am asistat pe un medic din Kenia – omu’ e medic anestezist dar face de toate. Spune ca in Kenia nu poti profesa ca medic daca nu stii sa asisti o nastere si sa faci proceduri de mica chirurgie, indiferent de specialitatea pe care ti-o alegi. Imi place cum povesteste despre relatia dintre medici si asistenti de acolo si in comparatie cu noi, ei sunt mult avansati.
  3. avem si un caz de febra tifoida printre noi, unul dintre colegii nostri s-a imbolnavit. Nu m-am panicat, ca mi-am facut vaccinul anul trecut, cand am plecat de la Medicover.
  4. am avut doi pacienti cu multiple plagi la nivelul membrelor inferioare. Unul din ei (irakian) era intr-o masina asupra careia s-a aruncat o grenada. Cel de-al doilea (din Sierra Leone) a locuit in baza din Kirkuk in aproximativ acceasi zona unde am stat eu anul trecut. Anul trecut era liniste in baza de langa Kirkuk, insa anul acesta insa atacurile cu mortiere au fost numeroase.
In alta ordine de idei, am observat ca exista asistenti care inca nu stiu cum sa arunce deseurile corect. Si nu discut aici de cei proaspat iesiti de pe bancile scolii, ci de cei care au ceva ani de meserie in spate. Ma intreb daca fac acest lucru pentru ca n-au stiut niciodata, din comoditate sau din nepasare? Voi ce credeti?

3 thoughts on “Ce am mai facut in ultima luna prin spital

  1. Ai avut ceva activitate, nu gluma, ceea ce mă bucura. In sensul ca nu ai timp sa te plictisesti si îți reimprospatezi, respectiv adaufi ceva nou la baza ta de date medicale.😉
    Iar aruncarea deșeurilor…sper din tot sufletul ca este doar comoditate si nu comoditate sau nepasare. Meseriile noastre nu se pot baza pe comoditate si nepasare, oriunde am profesa.
    Ai grija de tine in continuare si așteptăm noutati când mai ai timp sa ne scrii.

    Apreciază

  2. Din nepasare si delasare,Iulian.
    Eu am vazut in spital asistenta careia i-a scapat acul de la seringa pe jos si l-a luat cu scopul de a-l folosi la injectia ce urma s-o faca unui biet amarat.
    Mi-e scarba de sistemul nostru,si oricat de mult incercam sa schimbam ceva,suntem prea mici si neputinciosi. Coruptia este la un nivel mult mai inalt decat un director de spital…

    Apreciază

Lasă un răspuns

