Saptamana Nationala a Voluntariatului – activitati la care am participat

Pentru ca intre 14-20 mai este Saptamana Nationala a Voluntariatului, am participat la o serie de actiuni cu Crucea Rosie, filiala sectorului 2, al carui voluntar sunt. Luni, marti si miercuri am fost la Complexul Sf. Pantelimon (vis-a-vis de Spitalul Sf. Pantelimon) unde in parteneriat cu cei de la Primaria Sectorului 2 si cu Asociatia „Foisorul de Foc” am masurat tensiunea arteriala si i-am informat pe cei cu hipertensiune despre riscurile la care se expun si de ce este important sa mearga la medicul de familie.

Astazi am avut cel mai mult de lucru. Am avut cortul de Crucea Rosie montat in fata Primariei Sectorului 2 si am inceput ziua printr-o demonstratie de resuscitare cardiopulmonara pe care au continuat-o apoi voluntarii filialei noastre si cei din echipele de Sanitari Priceputi.

Eu am masurat tensiunea arteriala pentru aproximativ 100 de persoane – tinand cont ca la Coltea s-a desfasurat tot o astfel de actiune, unde in 3 ore s-a masurat tensiunea a 500 de persoane, zic ca m-am descurcat destul de bine, nu?🙂

Aceleasi probleme cunoscute de cei ce lucreaza in domeniul medical: oamenii nu constientizeaza pericolul hipertensiunii si nu-si dau seama ca aceasta afectiune este un ucigas tacut. Multi chiar isi fac un titlu de lauda din faptul ca au tensiuni de peste 200/110 mmHg si se simt bine!

Am avut insa si un pacient cu dureri precordiale pentru care am chemat ambulanta. Echipajul a sosit foarte repede si l-a transportat pe pacient la spital, pentru un consult de cardiologie. Pacientul a fost cooperant, chiar m-a surprins. O singura mentiune totusi: a luat un Captopril dupa ce i-am masurat TA prima data, fara sa-mi spuna, desi l-am intrebat. A recunoscut in fata asistentei de pe ambulanta. Si asa ajungem la concluzia dr. House: pacientii mint! 

Faza tare este ca ajungand acasa si citind stirile zilei, am aflat ca astazi a fost Ziua Mondiala de Lupta Impotriva Hipertensiunii Arteriale! (via sanatateatv.ro)

One thought on “Saptamana Nationala a Voluntariatului – activitati la care am participat

  1. peste tot e nevoie de voluntari, daca vrem sa avem o viata mai … europenizata, ca sa vorbim dupa cum vorbesc … vremurile🙂 . si pentru noaptea muzeelor, de exemplu. ce au mai fost laudati cei… 50 de voluntari care s-au implicat. 50? ar fi cazul sa fie sute… chiar 999🙂
    dar de unde sa-i iei? ce bine ar fi daca fiecare si-ar cauta un loc unde sa faca voluntariat, dupa talentele-i multiple sau dupa pasiuni, pur si simplu…
    spor-t!🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

