Să ne îmbogăţim vocabularul cu un nou cuvânt: pescetarian

Până acum, am tot acumulat. Am acumulat cunoştinţe, experienţe, prieteni, kilograme, puncte pe card, bani (nu că aş avea bani, dar ei au fost acumulaţi de-a lungul timpului şi cheltuiţi foarte rapid; probabil la un moment dat voi reveni cu un articol în care o să scriu şi cum am reuşit să renunţ la bani!) şi alte chestii. De la un timp însă, am început să renunţ. De ce renunţ? Păi la un moment dat tot voi renunţa vrând-nevrând la toate aceste lucruri, aşa că mai bine mă obişnuiesc de pe acum, nu? :) 

Şi mai renunţ pentru că-mi place să experimentez viaţa sub diversele ei forme. Ştiu că nu voi avea o a doua şansă pentru a face acest lucru, aşadar momentul potrivit este acum! 

Astăzi este Buna Vestire. Buna veste pe care mi-am dat-o astăzi este că am hotărât să devin pescetarian! Înainte de a vă întreba ce spanac înseamna asta, recunoaşteţi cel puţin că sună într-un mare fel!🙂

În afară de avantajele clare pentru sănătate, am adoptat acest nou stil de viaţă după ce am discutat cu câţiva prieteni care nu auziseră de acest cuvânt. Nu-i condamn, cuvântul a apărut de abia acum 20 de ani şi se pare că suntem o comunitate destul de mică la nivel global (dacă permiteţi să mă includ deja în acest grup). Asta pentru că pescetarienii nu sunt nici omnivori, nici vegetarieni, aşa că sunt cumva tinţa ambelor grupuri. Mă şi văd la o masă de vegetarieni, nevoit să încasez castane din cauza alegerii mele de a mânca ouă, lactate şi peşte.

Dacă studiem puţin mai atent gastronomia mediteraneană şi japoneză (ca să dau doar două exemple) vom observa să sunt foarte apropiate de pescetarianism. Şi cum sunt un fan declarat al bucătăriei mediteraneene, îmi va fi destul de uşor (zic eu) să fac pasul. 

Până-mi dau seama complet cu ce se mănâncă noua mea alegere, să vă spun ce nu voi mai mânca de acum înainte: carne provenită de la orice animal terestru sau pasăre (deci porc, vită, pui, vânat şi alte orătănii). Dintre băuturi, am renunţat de ceva timp la cola şi la spirtoase, dar nu voi renunţa foarte curând la bere şi la vin (chiar acum beau un Staropramen). 

Ca să fie clar: nu sunt vegetarian, nu este o alegere religioasă, nu am intrat în nicio sectă sau ceva de genul. Este o alegere

Poate cea mai tare chestie în toată povestea aceasta care tocmai începe este că eu nu sunt un fan al peştelui şi fructelor de mare! Adică ok, mănânc cu cea mai mare plăcere somon, păstrăv, macrou şi hamsii (mai ales când merg în Vama Veche), creveţi câteodată şi pizza sau paste cu ton. În rest, nu-mi place borşul de peşte şi nici nu mă pricep să deosebesc peştii unii de alţii, nu ştiu care e peşte gras, care-i slab, nu cunosc multe reţete cu peşte şi aşa mai departe. Bineînţeles, adoptarea acestui nou stil de viaţă nu va însemna mă voi orienta după zicala nicio masă fără peşte. Dacă nu găsesc peşte, mă voi mulţumi cu legumele şi lactatele. 

Mâine probabil voi mânca un cod. Galben sau portocaliu, încă nu m-am hotărât! :) 

Cu această ocazie declar deschis sezonul la glume pescăreşti, cu pescari sau de ce nu, despre pescetarieni!😀 Încep eu: 

Ce mănâncă un pescetarian? 

  • dimineaţa: ştiucă n-am

  • la prânz: crap de foame

  • seara: somn de voie

Aştept completările voastre! :) 

8 thoughts on “Să ne îmbogăţim vocabularul cu un nou cuvânt: pescetarian

  1. Ca să vezi, nici nu ştiam că sunt pesecetari… cum ai zis tu mai sus, na. Bine că am aflat!
    Acum, serios vorbind, de ceva vreme (poate e o coincidenţă, un trend, o nevoie subconştientă, habar n-am) am simţit imboldul de-a urma exact acest regim de care vorbeşti, fără să-i dau vreun nume sau vreo importanţă. Nici măcar nu e foarte strict, am mai scăpat un cârnăcior afumat, o pălincă în situaţii fără (altă) ieşire😉 daaar, ideea generală aia e. Mişto. Să vedem ce-o să mai fie.

    Apreciază

  2. Ca pescetarian să nu ajungi să vorbești folosind cuvinte care încep numai cu litera P. Pricepi?🙂

    – Cum te numesti, Domnule?
    – Petru Potopeanu
    – Si ce lucrezi?
    – Prepar pesti pentru pulverizat.
    – Bine, dar ce operatii faci?… …
    – Pun pestele pe placi, potrivesc placile pe plite, pregatesc patru putini pentru pestele prajit, pulverizez pasta produsa, pun pe pungi.
    – Dar de ce vorbesti numai cu “P”?
    – Poftim?
    – De ce vorbesti numai cu “P”?
    – Pai pot pronunta pe P perfect perceptibil.
    – Ei, asta e acum! Pun ramasag ca la intrebarile mele vei gresi.
    – Primesc.
    – Pe cat?
    – Pun prinsoare pe patru poli!
    – S-a facut. Spune-mi ce-ti place sa mananci?
    – Peste, pastravi, plachie, potarnichi, prepar piftie piperata, parjoale, pastrama, papricas, papanas, porumbei, pui pane.
    – Si ce vin bei?
    – Pinot, pelin, porto.
    – Si ce desert?
    – Placinte, prajituri, pepene, prune, pere, portocale, piersici.
    – Dar inghetata obisnuiesti?
    – Putin profiterol, parfait.
    – Spune-mi cum iti petreci timpul liber?
    – Primavara prefer plimbarile pe potecile padurilor, prin parcuri.
    – Dar vara?
    – Pescuiesc.
    – Si iarna?
    – Patinez.
    – Te pomenesti ca poti sa-mi spui o poezie cu litera “P”?
    – Pot.
    – Asta nu o mai cred. Spune-o!
    – POEZIA POETULUI PETRU POTOPEANU:
    Prin pustiuri, peste pietre,
    Pasari, palcuri pribegesc,
    Parasindu-si puii proprii
    Pe pamantul parintesc.
    Prima pasare, pilotul,
    Plescaia puternic pliscul,
    Patina privind pamantul,
    Pajistea, padurea, pliscul.
    – Bine! Spune-mi textual ce i-ai spus nevestei cand ai plecat?
    – Paraschivo papusico, pentru pranz prepara putin patrunjel pe potarnichi. Pa!
    – Vad ca am pierdut.
    – Pardon, platesti patru poli pentru pierderea pariului.
    – Platesc.
    – Pune paralele pe portofel.
    – Inca o intrebare.
    – Poftim?
    Ce adresa ai matale?
    – Prelungirea Popa Petre 4, parter, plecand prin Pingari, peste pod.

    Apreciază

  3. Eu poate fac rost de o plachie…poate maine alunec mai usurel pe zapada viscolita anuntata si trambitata de atatea zile, cu atatea coduri!🙂 Mda, codul e bun, dar doar in farfurie si bine prajit, poate si cu ceva mujdei si un Pinot…vorba povestii hazlii de mai sus! :)) Acum va doresc doar sa „pescuiti” un somn dulce!🙂

    Apreciază

  4. Bre, aduci din ce in ce mai mult cu Buddha! Vrei sa treci prin toate🙂

    P.S. Social media nu e o inventie a modernitatii, Buddha a fost printre primii care a avut followers😀

    Apreciază

  5. Salut ! Cum merge cu pescetarianismul ? Eu am putin peste 4 luni de cand sunt pescetarian. La fel ca tine: a fost alegerea mea. Nu am fost constrans de religie, de kilogramele in plus sau altceva. Bine, un motiv ar fi ca „nu trebuie sa moara un animal, ca sa am eu burta plina”. In fine. Astept noutati de la tine.

    Apreciază

    • Salutare! Am renunţat după o lună, era destul de scump noul regim alimentar! Bine, anul trecut am locuit în diferite oraşe ale ţării – Timişoara, Mediaş, Rădăuţi – şi nu-mi puteam face singur de mâncare, aşa că eram nevoit să mănânc numai la restaurante. Şi cel puţin restaurantele din provincie nu sunt pregătite pentru astfel de cereri, erau situaţii în care tot ce puteam alege din meniu erau cartofii prăjiţi şi salata de varză! La tine cum merge?

      Apreciază

  6. S-au facut 14 luni de cand sunt pescetarian. Intr-adevar, sunt (prea) multe localuri care nu au meniuri fara carne. De curand m-am dus la Tip Top si am observat ca toate pizzele erau cu carne. Trecand peste asta, eu o am pe mama care imi gateste pe gustul si nevoile mele. Desi nu a fost usor sa o conving.

    Pana acum nu am nici un motiv de a renunta la pescetarianism.

    Apreciază

Lasă un răspuns

